بلبرینگ

ساخت وبلاگ

 

بلبرینگ از دو کلمه ball  و  bearing   تشکیل شده است  که در لغت فارسی به معنای یاتاقان توپی می باشد . تا به حال به  این نکته توجه کرده اید که چرا اجسام بزرگ و وسایل مکانیکی و چرخ های اتومبیل ها و ماشین های سنگین به راحتی به حرکت در می آیند  و به نرمی حرکت می کنند .؟ بله اکثر این اجسام سنگین به واسطه ی وسیله ی بسیار کارامدی به نام بلبرینگ به چرخش در می آیند . بلبرینگ در محیط پیرامون ما بسیار دیده می شود . اگر برای به حرکت در آوردن اجسام از بلبرینگ استفاده نشود لوازم مورد استفاده برای چرخش در سریعترین زمان ممکن نیاز به تعویض داشته و بلبرینگ یکی از اختراعات بسیار مفید انسان می باشد .با به کار گیری بلبرینگ به این نتیجه میرسیم که به گردش در آوردن بسیار راحت تر از ساییدن آنها به یکدیگر می باشد .

اجزای اصلی بلبرینگ :

بلبرینگ تشکیل شده از قفسه ، ساچمه ، رینگ خارجی ، کاسه نمد فلزی و رینگ داخلی می باشد .

انواع بلبرینگ :

بلبرینگ ها بصورت کلی به دو دسته بلبرینگ و رولبرینگ تقسیم می شوند که هر کدام از این نوع به چند دسته تقسیم می شوند . جهت مشاهده انواع رولبرینگ و بلبرینگ به صفحه بلبرینگ مراجعه نمایید .

 

 اصول استفاده از بلبرینگ

روش استفاده و به کاربری بلبرینگ بسیار ساده می باشد و ازبهترین راه های چرخش و کاستن اصطکاک می باشد . مثال : برای به گردش در آوردن چرخ های اتوموبیل در صورت نبود بلبرینگ باید فلز دور چرخ با قدرت چرخیده شود و باعث حرکت خودرو شود . به این فکر کنید که اگر بلبرینگ در این میان نبود چه اتفاقی ممکن بود روی دهد !! در صورت نبود بلبرینگ قطعات بسیار سریعتر فرسوده می شدند و حداکثر سرعت خودرو ها و چرخش لوازم بسیار کم بود . با استفاده از بلبرینگ به گردش در اوردن اجسام سنگین بسیار ساده تر از سایش بدون واسطه هست .

بلبرینگ...
ما را در سایت بلبرینگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بلبرینگ bl400 بازدید : 314 تاريخ : چهارشنبه 22 آذر 1396 ساعت: 13:48